Ulaşım ve İletişim

ESKİŞEHİR’DE ULAŞIM

Eskişehir, ulaşım açısından ideal bir noktadadır. Türkiye’nin hemen her yerine doğrudan otobüs seferleri ve demiryolları ile batıdan doğuya dek tren seferleri ile ulaşım oldukça kolaydır. Ayrıca hızlı trenin konforlu ve zaman tasarruflu yolculuğu ile en çağdaş ve güvenli demiryolu ulaşımına kavuşan ilk ildir.

Demiryolu

19. yy’a kadar küçük bir kasaba görünümünde olan Eskişehir 1894 yılında İstanbul-Bağdat tren yolunun önemli bir durağı olarak, dış göçlerin etkisiyle büyüyerek gelişmeye başlamıştır.  Bu bağlamda “demiryolu ulaşımı”, Eskişehir’in 20. yy’da yaptığı sıçramanın en önemli unsuru olmuştur.

Günümüzde halen kullanılan Gar Binası’nın temeli 1953 yılının Haziran ayında atılmış, iki yıl sonra 1955 yılının Kasım ayında kullanıma açılmıştır. Yeni Eskişehir Garı  düzenlenen bir yarışmanın sonunda uygulanmıştır. Simetri aksında ki kemer biçimli kabuk iki yandan tek katlı bölümlerle desteklenerek, devamında yer alan iki katlı simetrik bloklardan ayırt edilerek vurgulanmıştır.

Karayolu

Bir kavşak noktasında bulunan Eskişehir’e kara yolu ile ulaşım oldukça kolaydır.

Havayolu

Yılın belli dönemlerinde Eskişehir’e İstanbul ve Brüksel’den de uçak seferleri yapılıyor.

Şehir İçi Ulaşım

Tramvayla

Estram Projesi ile Eskişehir halkı, kent içi toplu taşımacılıkta lastik tekerlekli araç yerine, modern tramvaylarla trafik karmaşasından uzak, güvenli, çağdaş ve kolay erişilebilir bir kent içi ulaşım olanağına kavuşmuştur. Estram, elektrikle çalıştığı için petrolü olmayan ülkemizde petrole bağımlılığı azaltan, çevre ve gürültü kirliliği yaratmayan, engellilerin kimsenin yardımı olmadan rahatlıkla binip inebildikleri, dayanıklı, konforlu tramvaylar kullanılmaktadır. Estram, başta üniversiteler ve hastaneler olmak üzere, okullar, kamu kuruluşları, otogar ve alışveriş merkezlerini de içine alan, Eskişehir’i Kuzeybatı Güneydoğu ve Güneybatı-Kuzeydoğu yönlerinde çapraz olarak birleştirmektedir.

İki yıldan kısa bir sürede tamamlanarak, 24 Aralık 2004 tarihinde işletmeye açılan Estram, Avrupa’daki pek çok raylı sistem projesini geride bırakarak, Uluslararası Raylı Sistemler Birliği’nin 2004 yılı Dünya Raylı Sistemler Ödülü’nü de kazanma başarısını göstermiştir.